SELAMAT DATANG KALIAN. INI BLOG HIJAU. HIJAUKANLAH HIDUP ANDA

Followers

Tuesday 14 April 2015

Hobi




Aku ni suka sangat mengumpul, kadang-kadang barang yang dah berzaman punya ada kat rumah aku tu pun tak jadi nak buang sebab sayang punya pasal. hahahaha. Dulu aku tak minat pun nak kumpul duit ni sebab aku tgok duit ni macam biasa je. "duit je kot, bukan tak boleh cari" sampai satu masa ada brader dekat tempat kerja aku ni cakap, "kau kalau jumpa duit 10sen tahun 1971 kau simpan, nanti aku beli dengan kau, RM200 aku boleh bayar" mula-mula aku tak percaya jugak dalam hati pun cakap "ahh.. menipu la" tapi lepas aku join satu group duit lama dekat facebook memang betul apa yang brader tu cakap. Duit syiling 1971 memang tak banyak dikeluarkan pada tahun tu dan siapa yang ada duit ni kira rare habis la. Kalau tak silap aku duit syiling tu keluar tak lebih dari 100 pada tahun tu. Kalau tak silap la. Okay, duit yang aku simpan ni ada keistimewaan tersendiri. Apa yang istimewa tu ? Yang istimewa duit tu ialah tandatangan pada setiap duit yang ada contohnya macam Aishah , Ismail Md Ali. Bagi aku benda macam ni semua limited, yelah mana nak jumpa lagi duit macam ni kan. Aku percaya ramai orang tua-tua memang suka simpan duit ni. Aku dah buat kajian dah sebelum ni dan kebanyakkan duit yang aku dapat, beli dan swap ni semuanya dari orang tua. hahaha. Jadi simpanlah duit tu walaupun seringgit ya. Bak kata pepatah, "sikit-sikit lama-lama jadi bukit" 
Assalamualaikum..

hashtagsekadarberkongsi

No comments:

Post a Comment